Vyhledávání

Tisková zpráva 12. 12. 2016

 
„Druhé tůčko“ TU-154M (1003) zachráněno! 16. 12. 2016 vyrazí na Plzeňsko
Vážení přátelé,
rádi bychom se s vámi podělili o radostnou zprávu. Někteří z vás možná vědí, že jsme během příprav Velkého přeletu nepracovali jenom na „Naganském expresu“ reg. č. 1016, ale také na jeho dvojčeti – letounu TU-154M reg. č. 1003, majícím podobný osud jako Naganský expres. Letoun sloužil v letech 2000 - 2007 u Armády ČR, vozil vrcholné státníky, vojáky nebo humanitární pomoc a po vyřazení z provozu i jemu několikrát hrozila cesta do šrotu. V roce 2015 se jeho vlastníkem stal Slovácký aeroklub Kunovice a začala nesnadná cesta za jeho záchranou.
Členové týmu kolem Leteckého muzea v Kunovicích pracovali nejen na jeho demontáži, ale od února 2016 pro něj navíc hledali i nový domov a času nebylo nazbyt. "Jedna z hlavních podmínek smlouvy o využívání stání na letišti Praha-Kbely, ke které se Slovácký aeroklub zavázal, jasně definuje nejzazší termín vyklizení plochy, a to do 31. 12. 2016,“ vysvětluje Martin Hrabec, vedoucí Leteckého muzea v Kunovicích. „Tento závazek chceme sami dodržet, protože nám zástupci Ministerstva obrany ČR, AHNM a velení 24. základny dopravního letectva Praha-Kbely již s posunutím termínu v minulosti ochotně vyšli vstříc, za což jsme moc vděční."
Po celou dobu probíhala jednání se zástupci leteckých muzeí z ČR i ze zahraničí. Ještě koncem léta bylo několik zájemců, ale začátkem podzimu 2016 to vypadalo, že letoun nakonec skončí na šrotišti nebo že se z něj podaří zachovat pouze fragmenty. Na poslední chvíli, doslova za pět minut dvanáct, však vstoupili do hry Karel a Miloš Tarantíkovi, majitelé Air Parku ve Zruči u Plzně. Od října 2016 se začali intenzivně podílet na demontáži včetně nákladů s ní spojených. Začátkem prosince proto nejvyšší orgán Slováckého aeroklubu Kunovice (členská schůze) jednomyslně schválil odprodej letounu za symbolickou částku do Air Parku.
„Jsme moc šťastní, že se našel někdo, kdo je ochoten se rovnoceně podílet na demontáži 1003ky a díky tomu bude zachováno TU-154M i na západě Čech ve stejném stavu jako to naše na východě Moravy. Věděli jsme, že by nám mnozí letečtí fanoušci neprominuli, kdyby nakonec skončilo ve šrotu,“ říká Martin Hrabec.
V sobotu 10. 12. 2016 dokončil tým kolem Leteckého muzea v Kunovicích a zručského Air Parku poslední demontážní a přípravné práce. V noci z pátku na sobotu 16. - 17. 12. pak letoun, přezdívaný „Prezidentský dostavník“, vyrazí na svou poslední cestu.
a
Druhé tůčko zachráněno!
Potřebujete více informací?
Máte-li zájem o další informace, fotografie či cokoli dalšího,
kontaktujte nás e-mailem: muzeum-kunovice@seznam.cz nebo trsirova@gmail.com.
Přepravní akce začne v pátek 16. 12. od brzkého rána nakládkou na kbelském letišti. Po půlnoci, v sobotu v 01:00 pak letoun i s doprovodnou kolonou vyjede přes ulice Polaneckého, Toužimská, Tupolevova a zamíří na Velvary, Slaný, Řevničov, Lubenec a Bochov-Parkov, kde bude od sobotního rána do 21. hodiny večerní odstaven (a kde si jej také zájemci budou moci prohlédnout). Ve 21.00 bude náklad pokračovat dál na Toužim, Plzeň, Třemošnou až do cíle ve Zruči-Senci, kam by měl dorazit v neděli v brzkých ranních hodinách. (Plánovaný harmonogram naleznete na konci TZ.)
Souprava bude mít opět impozantní rozměry: letoun na návěsu s tahačem bude mít celkovou délku 51,5 metru, šířku 5 metrů a výšku až 5,3 metru. V hlavní koloně opět pojede pouze trup letounu, ostatní součásti budou přepraveny v jiném čase a jinými trasami. Přepravu ve spolupráci s posádkou Velkého přeletu opět zajišťuje firma Universal Transport, technický doprovod poskytuje společnost Recipio. Nakládku zajišťuje firma Jeřáby Švestka.
Prosíme všechny řidiče, kteří se s námi na silnicích potkají, aby průjezd konvoje co nejvíce usnadnili a dbali pokynů technického doprovodu. Dojedete-li nás zezadu, nesnažte se předjíždět – vzhledem k délce konvoje cca 200 metrů se Vám to stejně nepodaří. Při míjení v protisměru odstavte svá vozidla co nejvíce na krajnici. Usnadníte tím průjezd nejen nám, ale minimalizujete i své vlastní zdržení. Čím rychleji projedeme, tím dříve budete moci pokračovat dál. Předem moc děkujeme za spolupráci.
Vážení přátelé, budeme rádi, pokud Vás zpráva zaujme a rozhodnete se o ní informovat své čtenáře, publikum či odběratele. Další informace Vám rádi poskytneme na e-mailu muzeum-kunovice@seznam.cz, trsirova@gmail.com a na telefonních číslech 602 749 358 (vedoucí LMK Martin Hrabec) nebo 778 808 154 (mluvčí T. Šírová – číslo bude v provozu až od pátečního rána).
Děkujeme! posádka Velkého přeletu

„Druhé tůčko“ TU-154M (1003) zachráněno! 16. 12. 2016 vyrazí na Plzeňsko

Vážení přátelé,

rádi bychom se s vámi podělili o radostnou zprávu. Někteří z vás možná vědí, že jsme během příprav Velkého přeletu nepracovali jenom na „Naganském expresu“ reg. č. 1016, ale také na jeho dvojčeti – letounu TU-154M reg. č. 1003, majícím podobný osud jako Naganský expres. Letoun sloužil v letech 2000 - 2007 u Armády ČR, vozil vrcholné státníky, vojáky nebo humanitární pomoc a po vyřazení z provozu i jemu několikrát hrozila cesta do šrotu. V roce 2015 se jeho vlastníkem stal Slovácký aeroklub Kunovice a začala nesnadná cesta za jeho záchranou.

Členové týmu kolem Leteckého muzea v Kunovicích pracovali nejen na jeho demontáži, ale od února 2016 pro něj navíc hledali i nový domov a času nebylo nazbyt. "Jedna z hlavních podmínek smlouvy o využívání stání na letišti Praha-Kbely, ke které se Slovácký aeroklub zavázal, jasně definuje nejzazší termín vyklizení plochy, a to do 31. 12. 2016,“ vysvětluje Martin Hrabec, vedoucí Leteckého muzea v Kunovicích. „Tento závazek chceme sami dodržet, protože nám zástupci Ministerstva obrany ČR, AHNM a velení 24. základny dopravního letectva Praha-Kbely již s posunutím termínu v minulosti ochotně vyšli vstříc, za což jsme moc vděční."

Po celou dobu probíhala jednání se zástupci leteckých muzeí z ČR i ze zahraničí. Ještě koncem léta bylo několik zájemců, ale začátkem podzimu 2016 to vypadalo, že letoun nakonec skončí na šrotišti nebo že se z něj podaří zachovat pouze fragmenty. Na poslední chvíli, doslova za pět minut dvanáct, však vstoupili do hry Karel a Miloš Tarantíkovi, majitelé Air Parku ve Zruči u Plzně. Od října 2016 se začali intenzivně podílet na demontáži včetně nákladů s ní spojených. Začátkem prosince proto nejvyšší orgán Slováckého aeroklubu Kunovice (členská schůze) jednomyslně schválil odprodej letounu za symbolickou částku do Air Parku.

„Jsme moc šťastní, že se našel někdo, kdo je ochoten se rovnoceně podílet na demontáži 1003ky a díky tomu bude zachováno TU-154M i na západě Čech ve stejném stavu jako to naše na východě Moravy. Věděli jsme, že by nám mnozí letečtí fanoušci neprominuli, kdyby nakonec skončilo ve šrotu,“ říká Martin Hrabec.

V sobotu 10. 12. 2016 dokončil tým kolem Leteckého muzea v Kunovicích a zručského Air Parku poslední demontážní a přípravné práce. V noci z pátku na sobotu 16. - 17. 12. pak letoun, přezdívaný „Prezidentský dostavník“, vyrazí na svou poslední cestu.

Přepravní akce začne v pátek 16. 12. od brzkého rána nakládkou na kbelském letišti. Po půlnoci, v sobotu v 01:00 pak letoun i s doprovodnou kolonou vyjede přes ulice Polaneckého, Toužimská, Tupolevova a zamíří na Velvary, Slaný, Řevničov, Lubenec a Bochov-Parkov, kde bude od sobotního rána do 21. hodiny večerní odstaven (a kde si jej také zájemci budou moci prohlédnout). Ve 21.00 bude náklad pokračovat dál na Toužim, Plzeň, Třemošnou až do cíle ve Zruči-Senci, kam by měl dorazit v neděli v brzkých ranních hodinách. (Plánovaný harmonogram naleznete na konci TZ.)

Souprava bude mít opět impozantní rozměry: letoun na návěsu s tahačem bude mít celkovou délku 51,5 metru, šířku 5 metrů a výšku až 5,3 metru. V hlavní koloně opět pojede pouze trup letounu, ostatní součásti budou přepraveny v jiném čase a jinými trasami. Přepravu ve spolupráci s posádkou Velkého přeletu opět zajišťuje firma Universal Transport, technický doprovod poskytuje společnost Recipio. Nakládku zajišťuje firma Jeřáby Švestka.

Prosíme všechny řidiče, kteří se s námi na silnicích potkají, aby průjezd konvoje co nejvíce usnadnili a dbali pokynů technického doprovodu. Dojedete-li nás zezadu, nesnažte se předjíždět – vzhledem k délce konvoje cca 200 metrů se Vám to stejně nepodaří. Při míjení v protisměru odstavte svá vozidla co nejvíce na krajnici. Usnadníte tím průjezd nejen nám, ale minimalizujete i své vlastní zdržení. Čím rychleji projedeme, tím dříve budete moci pokračovat dál. Předem moc děkujeme za spolupráci.

Děkujeme! posádka Velkého přeletu

© 2014 marty+

Vytvořeno službou Webnode E-shop