Vyhledávání

Tisková zpráva 23. 9. 2016

 
23. 9. 2016: Nakládka Naganského expresu dokončena. V pátek jedeme!
Vážení přátelé Velkého přeletu,
rádi bychom Vás informovali, že jsme včera, ve čtvrtek 22. 9. 2016 ve večerních hodinách, ukončili nakládku letounu TU-154M reg. č. 1016 a některých jeho součástí na transportní soupravy.
Nakládka probíhala od 7. hodiny ranní za hojné účasti posádky týmu Velkého přeletu a techniky a pracovníků firem Universal Transport a Jeřáby Švestka. Nejprve jsme upoutali do jeřábových popruhů trup letounu a zdvihli jej do vzduchu. „Když už jsme měli připravený trup k uložení na návěs, zjistili jsme, že ho neprostrčíme mezi centroplány, které byly odmontované a odsunuté, ale málo na to, aby se trup dal spustit dolů,“ popisuje následné zdržení Pepa Hajchel, jeden z našich mechaniků. Jeden díl centroplánu (vnitřní část křídla) jsme tedy přesunuli jeřábem, abychom získali potřebný prostor k manévrování. Následně pod nadzdvižený trup letadla nacouval návěs, na který jsme trup umístili do podpěr. Díky použití speciálního modulárního podvozku s nápravami uherskohradišťské firmy SAF-Holland Czechia jsme dosáhli toho, že je trup letounu cca 1 metr nad zemí. Po 11. hodině dopolední se souprava i s trupem letounu pomalu rozjela a poodjela tak, aby nebránila nakládce dalších součástí. Na naložený trup jsme pak během odpoledne umístili plachty s logy sponzorů a partnerů Velkého přeletu.
Odpoledne se práce rozběhly hned na třech frontách. První skupina připevňovala plachty s logy sponzorů a partnerů Velkého přeletu na trup letounu, druhá parta se zabývala naložením a upevněním centroplánových dílů a třetí skupina nakládala vnější část křídla a motorové gondoly.
Práce sice probíhaly pomaleji, než bylo plánováno. „Opět vítězil náš největší nepřítel, a to je čas,“ rekapituluje celý den Pepa Hajchel. Nakonec jsme však vše úspěšně zvládli a kolem 19. hodiny jsme práce ukončili. V pátek ráno se na letiště vrátíme, provedeme poslední předletové přípravy a vyrazíme na cestu. Souprava s trupem letounu (o celkové délce 51,5 metru) vyrazí na Velký přelet v pátek ráno – odjezd ze Kbel je plánován na 9.30. Kolona ze Kbel zamíří na Vinoř, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Mochov, Sadskou, Poděbrady, Jičín, Ostroměř a Milovice u Hořic, kde bude na zbytek pátku odstavena. Dál bude pokračovat v noci na sobotu a pak v noci na neděli. Druhá kolona poveze centroplán, křídlo a motorové gondoly. Ze Kbel vyrazí v jinou dobu než hlavní kolona – kvůli své šířce (až 5,10 m) bude muset být přepravena jinou trasou a výhradně v nočních hodinách. Průběh cesty a informace z ní můžete sledovat na Airzone.tv, případně na Facebooku či Twitteru Leteckého muzea v Kunovicích. Mapa a itinerář jsou zde.
Vážení přátelé, děkujeme Vám za zájem a za podporu. Případné další informace Vám rádi podáme na tel. č. 778 808 154 (mluvčí T. Šírová). Fotografie z nakládky jsou ke stažení zde: https://uloz.to/!mUpW1AfMs/vp-nakladka-22-9-2016-zip Vaše posádka Velkého přeletu

23. 9. 2016: Nakládka Naganského expresu dokončena. V pátek jedeme!

Vážení přátelé Velkého přeletu,

rádi bychom Vás informovali, že jsme včera, ve čtvrtek 22. 9. 2016 ve večerních hodinách, ukončili nakládku letounu TU-154M reg. č. 1016 a některých jeho součástí na transportní soupravy.

Nakládka probíhala od 7. hodiny ranní za hojné účasti posádky týmu Velkého přeletu a techniky a pracovníků firem Universal Transport a Jeřáby Švestka. Nejprve jsme upoutali do jeřábových popruhů trup letounu a zdvihli jej do vzduchu. „Když už jsme měli připravený trup k uložení na návěs, zjistili jsme, že ho neprostrčíme mezi centroplány, které byly odmontované a odsunuté, ale málo na to, aby se trup dal spustit dolů,“ popisuje následné zdržení Pepa Hajchel, jeden z našich mechaniků. Jeden díl centroplánu (vnitřní část křídla) jsme tedy přesunuli jeřábem, abychom získali potřebný prostor k manévrování. Následně pod nadzdvižený trup letadla nacouval návěs, na který jsme trup umístili do podpěr. Díky použití speciálního modulárního podvozku s nápravami uherskohradišťské firmy SAF-Holland Czechia jsme dosáhli toho, že je trup letounu cca 1 metr nad zemí. Po 11. hodině dopolední se souprava i s trupem letounu pomalu rozjela a poodjela tak, aby nebránila nakládce dalších součástí. Na naložený trup jsme pak během odpoledne umístili plachty s logy sponzorů a partnerů Velkého přeletu.

Odpoledne se práce rozběhly hned na třech frontách. První skupina připevňovala plachty s logy sponzorů a partnerů Velkého přeletu na trup letounu, druhá parta se zabývala naložením a upevněním centroplánových dílů a třetí skupina nakládala vnější část křídla a motorové gondoly.

Práce sice probíhaly pomaleji, než bylo plánováno. „Opět vítězil náš největší nepřítel, a to je čas,“ rekapituluje celý den Pepa Hajchel. Nakonec jsme však vše úspěšně zvládli a kolem 19. hodiny jsme práce ukončili. V pátek ráno se na letiště vrátíme, provedeme poslední předletové přípravy a vyrazíme na cestu. Souprava s trupem letounu (o celkové délce 51,5 metru) vyrazí na Velký přelet v pátek ráno – odjezd ze Kbel je plánován na 9.30. Kolona ze Kbel zamíří na Vinoř, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Mochov, Sadskou, Poděbrady, Jičín, Ostroměř a Milovice u Hořic, kde bude na zbytek pátku odstavena. Dál bude pokračovat v noci na sobotu a pak v noci na neděli. Druhá kolona poveze centroplán, křídlo a motorové gondoly. Ze Kbel vyrazí v jinou dobu než hlavní kolona – kvůli své šířce (až 5,10 m) bude muset být přepravena jinou trasou a výhradně v nočních hodinách. 

© 2014 marty+

Vytvořeno službou Webnode E-shop