Let L-410 M Turbolet (OK-022)

Po dokončení vývoje nových československých turbovrtulových motorů Walter M601 v pražském Motorletu, nahradily tyto nové motory společně s domácími vrtulemi Avia V508 kanadské motory PT-6 a vrtule Hartzell. Nový Turbolet s ryze československou motorizací a vrtulemi dostal i nové typové označení              L-410 M, L-410 MA a L-410 MU.


První prototyp L-410 M (v.č. 730206) byl zalétnut dne 30. 11. 1973 posádkou Vladimír Vlk a Ing. František Svinka. Po prvních dvou prototypech byla                  od výrobního čísla 750402 zahájena jejich sériová produkce. Vůbec prvním uživatelem verze M bylo československé vojenské letectvo, které odebralo v letech 1975 a 1976 celkem 7 letounů.  Vojenská "emka" poctivě sloužila v českém i slovenském vojenském letectvu až do roku 1996. V Kunovicích výroba této verze běžela v letech 1975 - 1979 a za tři roky bylo vyexpedováno 110 kusů všech variant L-410 M.


Omlouváme se, stránka je ve výstavbě.

Technické
parametry:

Posádka: 2 + 17
První vzlet: 1973
Rozpětí: 17,48 m
Délka: 13,60 m
Výška: 5,65 m
Prázdná hmotnost: 3 720 kg
Užitečné celkové zatížení: 1 980 kg
Max. rychlost (ve výšce 3 000 metrů): 365 km/hod.
Praktický dostup: 7 250 m
Max. dolet: 1 160 km
Vzletový výkon: 2 × 544 kW
Typ motoru: 2 × M-601 A
Palivo: letecký petrolej